یکی از عوامل مهم در زمینه معرفی برندهای تجاری ، طراحی لوگو حرفه ای ( نماد حیوانات در طراحی لوگو ) می باشد . نحوه طراحی کردن لوگو بیانگر نوع فعالیت یک شرکت یا برند تجاری می باشد . به همین دلیل طراحی لوگو می بایست با نوع فعالیت برندها در ارتباط باشد .
کمپانی ها و برند های معروفی وجود دارند که از نماد حیوانات در طراحی لوگو خود استفاده کرده اند ؛ مانند شرکت پوما ، این شرکت نیز از نماد حیوانات در طراحی لوگو خود بهره برده و حیوانی که در لوگو این شرکت به چشم می خورد شیر کوهی است ، شیر کوهی تداعی کننده حرکت و جهش برند پوما می باشد که آن را در ذهن مخاطبان منعکس می کند .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو مترو گلدوین مایر
مترو گلدوین مایر نام یک کمپانی رسانه ای بسیار بزرگ در ایالات متحده آمریکا می باشد ؛ زمینه فعالیت این برند در حوزه تولید برنامه های تلویزیونی و فیلم سازی می باشد ؛ موسس این کمپانی از نماد شیر در طراحی لوگو شرکت خود استفاده کرده است که این طراحی را از تیم ورزشی خود در زمان دانشجویی الگو برداری کرده که نشان دهنده قدرت می باشد .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو لاکوست
کمپانی لاکوست نیز از نماد حیوانات در طراحی لوگو برند خود استفاده کرده است . نمادی که توسط این شرکت به کار رفته ، تمساح است . دلیل اینکه شرکت لاکوست از تمساح در نماد خود استفاده کرده این است که موسس این کمپانی “نه لوکوست” نام دارد . وی یک تنیسور معروف در آمریکا است که با لقب تمساح در رسانه ها شناخته می شد . دلیل انتخاب این لقب هم آن است که وی بعد از پیروزی در یک مسابقه با مربی خود شرط بسته بود که اگر در مسابقه خود پیروز شود یک ساک که با پوست ورزشی ساخته شده باشد از او هدیه خواهد گرفت.
بعد از این پیروزی در مطبوعات آمریکا تیتر زدند که لاکوست مانند یک تمساح در رقابت ها جنگید!
پس از این اتفاق دوست لاکوست روی لباس وی یک نشان تمساح نصب کرد ، پس از این ماجرا تمساح ، نشان برند وی شد .
پس از اینکه وی کمپانی خود را تاسیس کرد در طراحی لوگو خود از این نماد استفاده کرد ؛ یک تمساح سبز رنگ که دهان قرمز خود را باز کرده است.
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو فراری
کمپانی مطرح تولید کننده خودرو فراری در کشور ایتالیا برای طراحی لوگو برند خود از نماد اسب استفاده کرده ، این نماد در لوگو این شرکت روایتگر جنگ می باشد .
یکی از خلبانان شجاع و مشهور ایتالیایی به نام فرانچسکو باراکا در طی جنگ جهانی دوم بارها برای این کشور حماسه آفرید ؛ وی در نوک جنگنده خود نشان یک اسب را نصب کرده بود . پس از فوت کردن این خلبان شجاع ، مادر وی نماد اسب مشهور پسر خود را به انزو فراری موسس برند فراری تقدیم کرد ؛ فراری نیز از آن نشان برای معرفی برند خودرو سازی خود استفاده کرد .
به این ترتیب از سال 1929 میلادی کمپانی فراری از نماد اسب خلبان باراکا در طراحی ماشین های خود استفاده کرد و از سال ١٩۴٧ تاکنون نیز از این طرح در کنار پرچم ایتالیا و حروف لاتین f,s در طراحی لوگو برند خود استفاده نمود .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو لوگو شل
شل نام یک کمپانی نفت و گاز در ایالات متحده آمریکا می باشد ؛ این کمپانی در زمینه استخراج گاز و نفت می کند و همچنین فراورده های نفتی نیز تولید می کند . کمپانی نفتی شل در طراحی لوگو برای برند خود از طرح یک صدف نارنجی رنگ استفاده کرده است . در واقع کمپانی شل در کنار فعالیت در زمینه نفت و گاز ، در حوزه تجارت صدف نیز مشغول به فعالیت می باشد و دلیل استفاده کرده این برند از طرح صدف نارنجی رنگ نوع فعالیت این شرکت می باشد .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو آرمانی
آرمانی نام یک برند مشهور در زمینه تولید و طراحی لباس می باشد که در سال 1975 در کشور ایتالیا تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد . این برند نیز از نماد حیوانات در طراحی لوگو خود استفاده کرده است ، نماد استفاده شده در طرح این برند یک عقاب است که بال های خود را گشوده و خواهان حقوق خود می باشد . این طرح در لوگو آرمانی بیانگر برتری این کمپانی در کیفیت لباس های خود می باشد؛ همچنین این شرکت در سراسر دنیا طرفداران بیشماری دارد .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو پوما
درسال 1924 دو برادر یک تولیدی کفش برپا کردند؛ پس از مدت ها رابطه این دو برادر به مشکل خورد و در سال 1948 تصمیم گرفتند فعالیت خود را به صورت جداگانه ادامه دهند . این تصمیم باعث شد که یکی از آنها برند آدیداس را تاسیس کند و دیگر برند پوما را راه اندازی کرد.
کمپانی پوما نیز از نماد حیوانات در طراحی لوگو خود بهره برده است . حیوانی که پوما در طرح خود استفاده کرده یک گربه سان است که تداعی کننده سرعت و قدرت است . این طرح مرتبط با فعالیت های شرکت پوما می باشد که در زمینه تولید کفش و لباس ورزشی مشغول به فعالیت می باشد و به خوبی قادر است فعالیت تجاری کمپانی را به مخاطبان بشناساند .
ورزشکاران مختلفی از این برند مشهور حمایت کرده اند که از معروف ترین آنها می توان به پله و مارادونا ، دو اسطوره دنیای فوتبال نام برد.
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو ان بی سی
کمپانی ان بی سی در کشور آمریکا در سال 1956 برای اولین بار از یک طاووس با پر های رنگی در طراحی لوگو برند خود استفاده کرد ، اولین بار این طرح در تلویزیون نمایش داده شد؛ این طرح بیانگر برنامه های رنگی در این شبکه تلویزیونی بود . پس از آن کمپانی ان بی سی از طرح یک مار برای لوگو خود استفاده کرد اما در نهایت این طرح در سال 1970 به همان طرح طاووس با پرهای رنگی و زیبا تغییر کرد با این تفاوت که اینبار طراحی لوگو این برند حرفه ای تر بود .
استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگو جگوار
جگوار نام یک کمپانی مطرح خودرو سازی در کشور انگلستان می باشد . این شرکت نیز از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کرده است ؛ لازم به ذکر است که نام این کمپانی که در سال 1922 توسط ویلیام لیون راه اندازی شد ، از ابتدا جگوار نبود و به خاطر اینکه با یک کمپانی آلمانی شباهت نام داشت ، اسم این برند به جگوار تغییر نام پیدا کرد. این طرح ، تداعی کننده سرعت ، جهش و قدرت جگوار در ذهن مخاطبان می باشد.
طراحی لوگو را از کجا شروع کنم ؟
حالا که با برخی از نماد های شرکت های مختلف آشنا شدید اگر می خواهید خودتان یک لوگو زیبا را طراحی کنید ، در ادامه نکاتی ضروری برای طراحی لوگو و تخصص های مورد نیاز در این رابطه را به شما معرفی خواهیم کرد .
در صورتی که یک قصد یادگیری این تخصص را دارید و می خواهید در این زمینه حرفه ای شوید باید قبل از هر چیز این نکته را بخاطر بسپارید که طراحی لوگو یک کار تیمی بشمار می رود.
در واقع در عصری که در حال زندگی هستیم ، همه چیز به سمت تخصصی شدن پیش می روند . به یاد داشته باشید که در حالت کلی قادر نیستید فریلنسرینگ ، گرافیک ، برنامه نویسی ، مسائل حقوقی ، مهارت های فنی و غیره را به طور همزمان درون خود جمع کنید و با توجه به این تخصص ها به ایده پردازی ، تحقیق ، اصلاح و طراحی لوگو اقدام کنید . البته منظور ما در این بحث آشنایی سطحی با نکات ذکر شده نمی باشد ، بلکه زمانی که از طراحی کردن یک لوگو صحبت می شود ، شما می بایست به عنوان بخشی از یک تیم حرفه ای در زمینه طراحی ، با توجه به استعداد ، تجربه و توانایی هایی که دارید وظیفه طراحی بخشی از کار را به عهده بگیرید و به صورت تخصصی و دقیق آن بخشی که مسئولیت آن به عهده شماست را به خوبی طراحی و اجرا کنید.
به عنوان نمونه فرض کنید در صورتی که در مبحث طراحی کردن به طور کامل تخصص دارید ، آیا قابلیت و توانایی طراحی لوگو کمپانی های ذکر شده در بالا را به صورت 0 تا 100 دارید ؟ در صورتی که پاسخ شما به این پرسش مثبت است ، می توانید با ارائه دادن تعدادی از نمونه کارهای خود به یک مجموعه برندینگ ، وارد عرصه کار شوید .
منبع:مجله تخصصی فریلنسر نیــــــــــــــــــاز