شبکه فریلنسر نیاز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

پیش از شروع کردن به طراحی برای مشتری های خود باید درک صحیحی از کار مورد نظر ( طراحی لوگو حرفه ای ) داشته باشید . به این معنا که می بایست پرسش های بیشتری برای بدست آوردن اطلاعات از مشتری خود مطرح کنید . این کار باعث می شود بتوانید راه را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر هموار نمایید و یک رابطه بلند مدت با مشتری برقرار نمایید که منجر به همکاری های مختلفی خواهد شد .

طراحی لوگو

بیشتر پرسش هایی که در ادامه مطرح می کنیم همه زمینه ها را تحت پوشش قرار می دهد و باعث می شود نقاط قوت و ضعف و سوابق مشتری و مخاطبانتان را بشناسید .

سوالاتی که باید قبل از طراحی لوگو حرفه ای از مشتری های خود بپرسید را در ادامه مرور می کنیم . الزاماً قرار نیست از تمام این سوال ها استفاده کنید و می توانید از بخشی از این لیست استفاده کنید .

برند

در ارتباط با برندینگ

1- دلیل تغییر لوگوی خود را توضیح دهید ؟ انتظارتان از لوگوی جدید چیست؟

2- ویژگی هایی که می خواهید زمان دیدن برند شما به ذهن مخاطب القا شود کدام اند ؟

3- کدامیک از این کلمات با برند شما همخوانی بیشتری دارند، سنتی یا مدرن؟

4- دلیل استفاده برند شما از این فونت، رنگ و غیره چیست؟

5- در مورد لوگوی خود چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید ؟

6- کدامیک از بین کلمات مصرف کننده یا تجاری بیشتر با برند شما همخوانی دارند؟

7- کدامیک از بین کلمات دوستانه یا رسمی بیشتر با برند شما همخوانی دارند؟

8- اهداف و یا ارزش های برند شما چه هستند؟

9- زمانی که به لوگو و برند خود نگاه می کنید احساس تان چیست؟

10- کدامیک از این کلمات گرانقیمت یا مقرون به صرفه بیشتر با برند یا فعالیت فریلنسر شما همخوانی دارند؟

11- آیا در کنار لوگو خود شعار تبلیغاتی مرتبط دارید؟

12- در حال حاضر لوگو شما چگونه است؟


بودجه، بازه زمانی و مدیریت

1- زمان خاصی تعیین کرده اید؟

2- با افراد دیگری در پروژه شریک هستید ؟ پیمانکار طرف سوم یا سازمان فریلنسرینگ دیگری؟

3- نتیجه نهایی مد نظرتان چیست ؟ چه اطلاعاتی را شامل شود ؟

4- موضوع دیگری هست که بخواهید اضافه کنید و ما به آن اشاره نکرده باشیم؟

5- تمایل دارید چه مفاهیم و اصلاحاتی را ببینید؟

6- در این پروژه تصمیم گیرندگان داخلی چه کسانی خواهند بود؟ (به مشتری بگوییم که هرچه تصمیم گیرنده کمتر باشد، بهتر است)

7- چند وقت یکبار باهم ملاقات میکنید؟ هر هفته؟ هر ماه؟

8- میزان بودجه مورد نظرتان برای طراحی لوگو حرفه ای چقدر است؟

شرکت

درمورد شرکت

1- هدف شما از تاسیس شرکت و فعالیت دورکاری شما در این کار چه چیزی می باشد ؟

2- رقیبان اصلی شما کدام شرکت ها هستند ؟

3- اهداف بلندمدت شرکت و برند تجاری تان ؟ شرکت خود را در ۵ سال آینده در چه جایگاهی می بینید؟

4- نحوه بازاریابی رقیبان تان؟

5- نقاط ضعف خود را بازگو کنید؟

6- کسب و کار خود را توصیف نمایید ؟

7- نقاط قوت شرکت و برند خود را بازگو نمایید؟

8- فعالیت متمایز کننده شما و سایر رقیبانتان چیست؟

9- میزان بزرگی شرکت ؟ (تعداد کارکنان؟ درآمد؟)

10- نام شرکت/سازمان/محصول/خدمت شما چیست؟

11- محصولات یا خدمات ارائه شده شما کدام اند؟

12- کسب و کار و فعالیت خود را در یک کلمه توصیف کنید؟

13- شرکت شما در چه سالی تاسیس شده است؟

مخاطب هدف

درمورد مخاطب هدف

1- متوسط درآمد خانواده های مخاطبان هدف شما چه میزان است؟

2- محل زندگی بیشتر مشتری های شما کجاست ؟

3- نحوه ارتباطتان با مشتری ها و مخاطبان چگونه است ؟

4- بازار جدیدی وجود دارد که بخواهید در آن وارد شوید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ چه بازاری است و چرا؟

5- بیشتر مشتری های شما را آقایان تشکیل می دهند یا خانم ها؟

6- مشتری ها چگونه از وجود شرکت و تجارت شما باخبر خواهند شد ؟

7- مخاطبان هدف اصلی شما کدام هستند ؟

8- اگر قرار باشد شرکت خود را در یک کلمه برای مشتری توصیف نمایید از چه کلمه ای استفاده می کنید ؟

9- رده سنی مخاطب های شما کدام است ؟

ترجیحات مربوط به طراحی

ترجیحات مربوط به طراحی

1- از لوگو فعلی خود کدام اجزاء را می خواهید حفظ کنید ؟

2- آیا لوگویی وجود دارد که اصلا از آن خوشتان نیاید ؟ چرا ؟

3- چیزی مدنظر دارید که در طراحی لوگو حرفه ای جدید شما رعایت شود ؟

4- شما از لوگو خود بیشتر در کجا استفاده می کنید؟ پرینت، وب…؟

5- آیا لوگویی وجود دارد که آن را دوست داشته باشید ؟ چرا ؟

6- در طراحی لوگو حرفه ای نیاز هست محدودیتی در نظر گرفته شود ؟

7- پالت ها و رنگ هایی که آنها را می پسندید کدام اند ؟

8- تعریف لوگو موفق از نظر شما چیست ؟

ممنوعات طراحی حرفه ای لوگو

ممنوعات طراحی حرفه ای لوگو

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی لوگو حرفه ای ، بعد از توجه به اصول اصلی و حرفه ای ، نحوه استفاده از جزئیات در طراحی لوگو می باشد .

در نخستین مرحله می بایست شناخت خوبی از جزئیات مورد احتیاج و موارد بلااستفاده و در برخی مواقع مضر داشته باشید تا یک طراحی لوگو حرفه ای را تحت شعاع قرار ندهند و در صورتی که امکان داشته باشد سطح طراحی را افزایش دهید . برخی مواقع کافی است برای موفقیت در طراحی لوگو حرفه چیزی به آن اضافه نشود.

در واقع با توجه به روند تخصصی و دانش طراحی لوگو حرفه ای ، یکی از مهم ترین اهداف هر طراح در گام اول جلب رضایت مشتری و در مرحله بعد ماندگاری طرح در ذهن مخاطبان هدف است که رعایت کردن این مورد در طراحی لوگو حرفه ای اهمیت بسیاری دارد.
در واقع میتوان گفت که یک طراحی لوگو حرفه ای شامل جزئیات معمولا غیر ضروری یا کپی برداری شده در رده لوگو های حرفه ای قرار نخواهد گرفت.

قصد داریم در این مقاله اهمیت عدم استفاده از موارد غیر ضروری در طراحی لوگو حرفه ای را بررسی نماییم .

ممنوعات طراحی لوگو حرفه ای

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که نباید اینطور در نظر داشته باشید که حتما باید همه ارزش ها و مفاهیم برند را در لوگو درج کنید.

بیشتر متخصصان و طراحان با اصول طراحی لوگو حرفه ای آشنا هستند و آن ها را می شناسند . اما در این مقاله قصد داریم چند مورد ساده ولی در عین حال مهم را ذکر کنیم . مواردی که نباید در طراحی آورده شوند که اصطلاحاً ممنوعات طراحی لوگو حرفه ای گفته می شود .

به کارگیری این نکات و عدم استفاده کردن از جزئیاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد باعث افزایش اثر گذاری ، کارایی بیشتر و زیبایی و ظاهر بهتر طرح خواهد شد . همچنین می توانید کیفیت لوگو را تضمین کنید و اعتباری بیشتر به آرم برند خود بخشید .

بکار بردن شعار طولانی در طرح لوگو

شعار مناسب و عالی یک برند می تواند در کنار یک طرح قوی باعث هم افزایی یکدیگر شوند و پیام شرکت و برند را به بهترین نحو به مشتری های خود انتقال دهد . در صورتی که شعار برند به صورت ثابت قرار است در طرح لوگو لحاظ شود می بایست کوتاه باشد و حتی بهتر است در طرح رسمی لوگو استفاده نشود .

باید به خاطر داشته باشید که نمی خواهید برای مخاطب های خود قصه بگویید . این نکته را در نظر داشته باشید که یک شعار کوتاه لوگو را شلوغ نمی کند و در عین حال روان و سریع می باشد . به عنوان مثال می توانید از شعار برند های معتبر و بزرگ جهان الگوبرداری نمایید . مانند شرکت نایکی که شعارش “فقط انجام بده” می باشد.

پیشنهاد مقاله مفید : آیا لوگو شما مناسب و جذاب است؟

از لوگوی دیگران سرقت نکنید

از لوگوی دیگران سرقت نکنید

این موضوع مهم ترین نکته در ممنوعات طراحی لوگو حرفه ای می باشد .حتی به صورت الگو برداری یا استفاده از بخشی از لوگوی دیگران در طراحی لوگو جدید علاوه بر تبعات قانونی که در پی دارد . کاری بسیار غیر حرفه ای و رفتاری نکوهیده به شمار می رود که در نهایت منجر به ایجاد خسارت های جبران ناپذیر به یک برند می شود .

مخاطبان به راحتی قسمت های کپی شده را تشخیص می دهند و به این دلیل اعتبار سایر اجزائ لوگو را نیز تحت تاثیر قرار می دهید .
حتی در صورتی که مشکلات قانونی را در نظر نگیریم ، لوگویی که ایده پردازی مناسبی نداشته باشد و هدف مشخصی پشت آن نباشد به طور قطع فاقد اصالت و کارایی خاصی برای صاحب برند نخواهد داشت که این موضوع کمترین خسارت وارد شده به یک برند می باشد .

به کار بردن نوع حقوقی شرکت در طراحی لوگو حرفه ای

زمانی که قصد ثبت یک شرکت دارید به طور حتم از نظر ساختار قانونی یکی از میان انواع مختلف پسوند های حقوقی شرکت ها مانند سهامی خاص ، Inc و … دریافت خواهید کرد . به خاطر داشته باشید که بهتر است از این مورد در لوگو برند استفاده نکنید و فقط در مهر شرکت لحاظ شود ، زیرا باعث شلوغی طرح خواهد شد .

می توانید برای مکاتبات رسمی خود با شرکت ها یا برندهای طرف قرارداد خود این اطلاعات و همینطور نوع ساختار شرکت را بیان نمایید .

مخاطبین

تشریح قابلیت های مجموعه و اطلاعات تماس

درست است که این یک موضوع پیش پا افتاده و منسوخ است ولی هنوز هم سازمان هایی هستند که در طراحی لوگوی رسمی خود از آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت و نوع خدمات خود را لحاظ می کنند که بازتاب خوبی در طرح لوگو آنها ندارد .

زمانی که موارد گفته شده در طراحی لوگو حرفه ای لحاظ می شود ، هم باعث حواس پرتی مخاطب خواهد شد و طرح را نیز شلوغ خواهد کرد و همچنین توانایی خواندن لوگو در ابعاد کوچک تر توسط مخاطب را دشوار می کند.

در واقع اگر چنین اطلاعاتی را در لوگو به کار ببرید ، صاحب امتیاز لوگو مجبور می شود به صورت کلی یا جزئی طرح لوگو را تغییر دهد .

منبع:مجله تخصصی فریلنسر نیـــــــــــــــــاز

  • ۹۶/۱۱/۲۹
  • niaz network

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی