شبکه فریلنسر نیاز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چگونه یک سبک گفتگوی خاص برای ربات چت برند تجاری خود ایجاد کنید ؟

اگر تا کنون از الکسا آمازون ، سیری اپل ، واتسون آی بی ام و یا مسنجر فیس بوک استفاده کرده اید ، باید بدانید یادآوری برنامه ها ، نوشتن ایمیل ها ، بررسی آب و هوا و یا انجام تحقیقات همه توسط یک ربات چت انجام می شود و تمامی آن ها از ربات چت استفاده می کنند .

با نرم افزار چت زنده و مستقیم خودتان را درگیر نکنید ، از ” ربات چت ” استفاده کنید . ربات چت ها یک نوع هوش ماشینی یا هوش مصنوعی هستند که به یک وب سایت کمک می کنند . ” ربات چت ” با ترکیبی از برنامه نویسی وب سایت و محتوا طراحی شده است .

 

ربات چتهنگامی که شما نمی توانید زمانی را برای ارتباط با مشتریان خود در نظر بگیرید ، یک ربات چت می تواند برای مشتریان شما وجود داشته باشد و به آن ها کمک کند . ربات چت می تواند به طور همزمان چندین مکالمه را با افراد مختلف مدیریت کند . با استفاده از ربات چت شما می توانید کارمندان و یا خدمات مشتریان خارجی خود را کاهش دهید یا حذف کنید . ربات چت خود را درست کنید و با استفاده از آن مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید ، پیشنهادهای ویژه خود را گسترش دهید ، مشتریان را برای اشتراک و عضویت راهنمایی کنید و میزان فروش خود را ارتقا دهید .

 

ربات چت

ربات چت ها نمی توانند به تمامی سوالات و نگرانی ها پاسخ دهند . آن ها فاقد هوش هیجانی هستند . ربات چت ها می توانند با ایجاد مکالمات با مشتریان ، آن ها را از خدمات مشتریان آگاه کنند و قرار ملاقات رزرو کنند و توصیه هایی برای خرید به آن ها ارائه دهند . شما می توانید زمان خود را با اجازه دادن به ربات چت ها و استفاده از آن ها کنترل کنید و در اکثر کارها و زمان خود صرفه جویی کنید .

هنگامی که افراد در حال چت با ربات چت هستند ، باید احساس کنند که با مدیر و صاحب آن برند تجاری در حال صحبت کردن و گفتگو هستند . ربات چت ها می توانند نام تجاری شما را رسمی و جدی یا غیر رسمی و محاوره ای نشان دهند . صدای ربات شما باید به گونه ای باشد که نشان دهد یکی از اعضای تیم انسانی شما با مشتری چت می کند اما در عین حال احساس نشود . یعنی صدای ربات شما باید خوب ، گرم و صمیمی و روباتیک باشد . در اینجا چگونگی ایجاد یک سبک گفتگوی خاص برای ربات برند تجاری شما را ارائه داده ایم .

 

معرفی

 

مرحله 1 : با معرفی کردن شروع کنید

شروع گفتگو با گفتن سلام آغاز می شود . فرض کنید که کاربر نمی داند چگونه از ربات چت استفاده کند . در ابتدا اطمینان حاصل کنید که پیام اولیه شما توضیح می دهد که چگونه ربات چت شما کار می کند . برای مثال ، اگر یک ربات خدمات مشتریان را ارائه می دهد ، می تواند این پیام را بگوید : ” من می توانم به شما کمک کنم که از درخواست خود انصراف دهید یا تبادل نظر خود را پردازش کنید ، وضعیت سفارش خود را بررسی کنید و یا یک مورد را تعمیر کنید . لطفا متن یا پیام خود را بیان کنید یا روی یک دکمه کلیک کنید .” شما می توانید زبان ربات چت خود را بیشتر یا کمتر رسمی بودن تغییر دهید . شما می توانید اصلاحات خود را گاه به گاه و ذره به ذره انجام دهید . ” سلام . من خوشحالم که می توانم به شما کمک کنم که از درخواست خود انصراف دهید یا تبادل نظر خود را پردازش کنید ، سفارش خود را چک کنید و یا چیزی را ثابت کنید . با استفاده از متن ، صحبت کردن ، یا کلیک بر روی یک دکمه می توانید به من اطلاع دهید که چگونه می توانم به شما کمک کنم . “

سوال و جواب

مرحله 2 : سوالات و پاسخ ها را تنظیم کنید

از آنجا که ربات شما دارای هوش هیجانی نیست ، شما باید چارچوبی برای سوالات خود ایجاد کنید که مردم بتوانند فقط همان سوالات را از آن ها بپرسند و ربات چت پاسخ هایی از قبل تعیین شده به مردم ارائه دهد . شما می توانید از الگوی ایجاد سوالات متداول یا ماتریکس پیام ها استفاده کنید و سوالات خود را ایجاد کنید . به سادگی سوالات رایج را پیش بینی و انتخاب کنید و پاسخ هایی را که ربات چت برای هر یک از آن ها باید ارائه دهد ، طراحی و مطرح کنید .

 

سوال برجسته

 

مرحله 3 : از سوالات پیشرو و برجسته استفاده کنید

اگر شما بتوانید سوالات و گزینه های پاسخ را ارائه دهید ، مکالمه شما کارآمدتر خواهد بود . بگذارید بگوییم شما یک شرکت پوشاک دارید و می خواهید از ربات چت به عنوان یک فروشنده مجازی استفاده کنید . پس از معرفی ، شما می توانید یک سری سوال و یک سری پاسخ برای محدود کردن کمک به خرید یک فرد ارائه دهید . آن را به عنوان یک ماجراجویی برای خود انتخاب کنید . به گونه ای که در آن هر پاسخ به سوال بعدی مربوط می شود . به عنوان مثال ، اگر ” چه چیزی را برای خرید انتخاب کردید ؟ ” اولین سوال است ، پاسخ می تواند لباس های مردانه یا لباس های زنانه باشد . شما می توانید پاسخ را با استفاده از دکمه هایی که مردم می توانند به جای گفتن یا تایپ کردن یک پاسخ بر روی آن ها کلیک کنند ، ایجاد کنید و ارائه دهید . سوال بعدی ممکن است ” چه چیز خاصی مد نظرتان است و می خواهید بخرید ؟ ” باشد و پاسخ ها می تواند پیراهن ، کت ، شلوار ، دامن ، لباس ، کفش یا لوازم جانبی باشد .

 

گفتگو واقعی

 

مرحله 4 : گفتگو را واقعی ایجاد کنید

وقتی که از سوالات و پاسخ های از پیش طرح شده استفاده می کنید ، فراموش نکنید که باید گفتگویی بین مشتری و ربات چت شما ایجاد شود که انسانی نشان دهد و از طنز یا اصطلاحات فکری ، احساساتی و شخصیتی در آن استفاده شود . به عنوان مثال کسی که برای کار آرایشگری خود می خواهد از یک ربات چت استفاده کند باید قبل از آن کتاب فانتزی ، مانیکور و پدیکور و جلسات آرایشی را بخواند . ربات چت می تواند به افرادی که از شیوه های از پیش انتخاب شده سبک ها یا بسته ها استفاده می کنند ، کمک کند . ربات چت همچنین می تواند برای آن ها یک وقت ملاقات در دسترس را پیدا کند ، یک ماموریت یا قرار ملاقات را با تقویم خود همگام سازی کند و قبل از قرار ملاقات و جلسه زمان را یادآوری کند . توجه داشته باشید در طول مکالمه ، صدا و لحن ربات چت باید سرگرم کننده و خوب باشد . ربات چت شما باید شان و ارزش برند تجاری و کسب و کار شما را حفظ کند . به جای گفتن ” قرار ملاقات برای شما رزرو نشد ” ، می توان گفت ” ما افتخار نداریم تا پذیرای شما بر روی فرش قرمز باشیم . با احترام . “

منبع:مجله تخصصی فریلنسر نیـــــــــــــــــــــاز

  • ۹۶/۱۲/۰۳
  • niaz network

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی