چگونه یک سبک گفتگوی خاص برای ربات چت برند تجاری خود ایجاد کنید ؟
اگر تا کنون از الکسا آمازون ، سیری اپل ، واتسون آی بی ام و یا مسنجر فیس بوک استفاده کرده اید ، باید بدانید یادآوری برنامه ها ، نوشتن ایمیل ها ، بررسی آب و هوا و یا انجام تحقیقات همه توسط یک ربات چت انجام می شود و تمامی آن ها از ربات چت استفاده می کنند .
با نرم افزار چت زنده و مستقیم خودتان را درگیر نکنید ، از ” ربات چت ” استفاده کنید . ربات چت ها یک نوع هوش ماشینی یا هوش مصنوعی هستند که به یک وب سایت کمک می کنند . ” ربات چت ” با ترکیبی از برنامه نویسی وب سایت و محتوا طراحی شده است .
هنگامی که شما نمی توانید زمانی را برای ارتباط با مشتریان خود در نظر بگیرید ، یک ربات چت می تواند برای مشتریان شما وجود داشته باشد و به آن ها کمک کند . ربات چت می تواند به طور همزمان چندین مکالمه را با افراد مختلف مدیریت کند . با استفاده از ربات چت شما می توانید کارمندان و یا خدمات مشتریان خارجی خود را کاهش دهید یا حذف کنید . ربات چت خود را درست کنید و با استفاده از آن مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید ، پیشنهادهای ویژه خود را گسترش دهید ، مشتریان را برای اشتراک و عضویت راهنمایی کنید و میزان فروش خود را ارتقا دهید .
ربات چت ها نمی توانند به تمامی سوالات و نگرانی ها پاسخ دهند . آن ها فاقد هوش هیجانی هستند . ربات چت ها می توانند با ایجاد مکالمات با مشتریان ، آن ها را از خدمات مشتریان آگاه کنند و قرار ملاقات رزرو کنند و توصیه هایی برای خرید به آن ها ارائه دهند . شما می توانید زمان خود را با اجازه دادن به ربات چت ها و استفاده از آن ها کنترل کنید و در اکثر کارها و زمان خود صرفه جویی کنید .
هنگامی که افراد در حال چت با ربات چت هستند ، باید احساس کنند که با مدیر و صاحب آن برند تجاری در حال صحبت کردن و گفتگو هستند . ربات چت ها می توانند نام تجاری شما را رسمی و جدی یا غیر رسمی و محاوره ای نشان دهند . صدای ربات شما باید به گونه ای باشد که نشان دهد یکی از اعضای تیم انسانی شما با مشتری چت می کند اما در عین حال احساس نشود . یعنی صدای ربات شما باید خوب ، گرم و صمیمی و روباتیک باشد . در اینجا چگونگی ایجاد یک سبک گفتگوی خاص برای ربات برند تجاری شما را ارائه داده ایم .
مرحله 1 : با معرفی کردن شروع کنید
شروع گفتگو با گفتن سلام آغاز می شود . فرض کنید که کاربر نمی داند چگونه از ربات چت استفاده کند . در ابتدا اطمینان حاصل کنید که پیام اولیه شما توضیح می دهد که چگونه ربات چت شما کار می کند . برای مثال ، اگر یک ربات خدمات مشتریان را ارائه می دهد ، می تواند این پیام را بگوید : ” من می توانم به شما کمک کنم که از درخواست خود انصراف دهید یا تبادل نظر خود را پردازش کنید ، وضعیت سفارش خود را بررسی کنید و یا یک مورد را تعمیر کنید . لطفا متن یا پیام خود را بیان کنید یا روی یک دکمه کلیک کنید .” شما می توانید زبان ربات چت خود را بیشتر یا کمتر رسمی بودن تغییر دهید . شما می توانید اصلاحات خود را گاه به گاه و ذره به ذره انجام دهید . ” سلام . من خوشحالم که می توانم به شما کمک کنم که از درخواست خود انصراف دهید یا تبادل نظر خود را پردازش کنید ، سفارش خود را چک کنید و یا چیزی را ثابت کنید . با استفاده از متن ، صحبت کردن ، یا کلیک بر روی یک دکمه می توانید به من اطلاع دهید که چگونه می توانم به شما کمک کنم . “
مرحله 2 : سوالات و پاسخ ها را تنظیم کنید
از آنجا که ربات شما دارای هوش هیجانی نیست ، شما باید چارچوبی برای سوالات خود ایجاد کنید که مردم بتوانند فقط همان سوالات را از آن ها بپرسند و ربات چت پاسخ هایی از قبل تعیین شده به مردم ارائه دهد . شما می توانید از الگوی ایجاد سوالات متداول یا ماتریکس پیام ها استفاده کنید و سوالات خود را ایجاد کنید . به سادگی سوالات رایج را پیش بینی و انتخاب کنید و پاسخ هایی را که ربات چت برای هر یک از آن ها باید ارائه دهد ، طراحی و مطرح کنید .
مرحله 3 : از سوالات پیشرو و برجسته استفاده کنید
اگر شما بتوانید سوالات و گزینه های پاسخ را ارائه دهید ، مکالمه شما کارآمدتر خواهد بود . بگذارید بگوییم شما یک شرکت پوشاک دارید و می خواهید از ربات چت به عنوان یک فروشنده مجازی استفاده کنید . پس از معرفی ، شما می توانید یک سری سوال و یک سری پاسخ برای محدود کردن کمک به خرید یک فرد ارائه دهید . آن را به عنوان یک ماجراجویی برای خود انتخاب کنید . به گونه ای که در آن هر پاسخ به سوال بعدی مربوط می شود . به عنوان مثال ، اگر ” چه چیزی را برای خرید انتخاب کردید ؟ ” اولین سوال است ، پاسخ می تواند لباس های مردانه یا لباس های زنانه باشد . شما می توانید پاسخ را با استفاده از دکمه هایی که مردم می توانند به جای گفتن یا تایپ کردن یک پاسخ بر روی آن ها کلیک کنند ، ایجاد کنید و ارائه دهید . سوال بعدی ممکن است ” چه چیز خاصی مد نظرتان است و می خواهید بخرید ؟ ” باشد و پاسخ ها می تواند پیراهن ، کت ، شلوار ، دامن ، لباس ، کفش یا لوازم جانبی باشد .
مرحله 4 : گفتگو را واقعی ایجاد کنید
وقتی که از سوالات و پاسخ های از پیش طرح شده استفاده می کنید ، فراموش نکنید که باید گفتگویی بین مشتری و ربات چت شما ایجاد شود که انسانی نشان دهد و از طنز یا اصطلاحات فکری ، احساساتی و شخصیتی در آن استفاده شود . به عنوان مثال کسی که برای کار آرایشگری خود می خواهد از یک ربات چت استفاده کند باید قبل از آن کتاب فانتزی ، مانیکور و پدیکور و جلسات آرایشی را بخواند . ربات چت می تواند به افرادی که از شیوه های از پیش انتخاب شده سبک ها یا بسته ها استفاده می کنند ، کمک کند . ربات چت همچنین می تواند برای آن ها یک وقت ملاقات در دسترس را پیدا کند ، یک ماموریت یا قرار ملاقات را با تقویم خود همگام سازی کند و قبل از قرار ملاقات و جلسه زمان را یادآوری کند . توجه داشته باشید در طول مکالمه ، صدا و لحن ربات چت باید سرگرم کننده و خوب باشد . ربات چت شما باید شان و ارزش برند تجاری و کسب و کار شما را حفظ کند . به جای گفتن ” قرار ملاقات برای شما رزرو نشد ” ، می توان گفت ” ما افتخار نداریم تا پذیرای شما بر روی فرش قرمز باشیم . با احترام . “
- ۹۶/۱۲/۰۳