شبکه فریلنسر نیاز

بایگانی
  • ۰
  • ۰

درون و بیرون بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی

امروزه مصرف کنندگان هر روز هزاران پیام بازاریابی را دریافت می کنند . گاهی اوقات باهوش ترین و باتجربه ترین بازاریابان هم در راستای انجام کار خود دچار مشکل می شوند . اما برای بازاریابانی که مایل به ایجاد یک پلت فرم جدید یا مدرن سازی کمپین قدیمی خود هستند ، می تواند یک فرصت بی نظیر باشد . امروزه برای درک بهترین راه های برنده شدن در بازاریابی دیجیتال ، شما باید یک درک پایه ای از چگونگی دستیابی به بازاریابی داشته باشید . بیایید نگاه دقیقتری به دو دسته بازاریابی اولیه داشته باشیم : بازاریابی خارجی در مقابل بازاریابی داخلی .

 

بازاریابی خارجی

بازاریابی خارجی چیست ؟

بازاریابی خارجی از طریق یک آگهی تبلیغاتی ، بنر یا نامه های ناخواسته قدیمی انجام می شود . استراتژی بازاریابی خارجی تلاش می کند تا به بسیاری از افراد بگوید که میتوانند از روش های تبلیغاتی و بازاریابی جدید استفاده کنند و اکثر بازرگانان سنتی میتوانند به کمپین بازاریابی خارجی بپیوندند . اگر شما پیامی برای عموم دارید و برای رساندن این پیام با مشکل روبرو هستید می توانید ازبازاریابی خارجی استفاده کنید .

ایمیل مارکتینگ

در اینجا چند نمونه از بازاریابی خارجی آمده است :

– نامه های توده ای و ایمیل های بسیار زیاد

– تماس های سرد

-بیلبوردها ، تبلیغات بر روی بنر و پاپ آپ

– تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، پوسترها و آگهی ها

– حمایت مالی برای رویدادها و حوادث

متاسفانه روزهای با افتخار بازاریابی خارجی درحال کاهش می باشد . امروزه تولید کننده به سرعت از طریق تبلیغات بازاریابی می کند و مصرف کننده را جذب می کند . مصرف کننده دیگر آیتم های بازاریابی را نادیده می گیرد و به صورت خودکار نمایش تماس تلفنی را فیلتر می کند .

امروزه رساندن پیام به مصرف کنندگان سخت تر از همیشه است و جلب توجه آن ها بسیار دشوارتر می باشد . رزرو و استفاده از بیلبوردها برای تبلیغات در سطح جهانی 41 درصد کاهش یافته است و همچنین بسیار گران است . یک آگهی 30 ثانیه ای تلویزیونی در سوپربول اکنون 5 میلیون دلار هزینه خواهد داشت .

هزینه های بالا برای استفاده از هرچیزی برای تبلیغات و شانس کم برای موفقیت ، باعث شده است تا بسیاری از کمپین های تبلیغاتی خارجی مسیری ناامید کننده را طی کنند . شما خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید با استفاده از نکات جالب ، رنگ های جادویی و ادعاهای منحصر به فرد چگونه می توانید مخاطب موردنظر خود را جذب کنید . این را در نظر داشته باشید که آگهی شما قرار است در مقابل 100،000 نفر پخش شود . در این مقیاس ، پیام ها باید گسترده و جسورانه باشند و مورد توجه قرار گیرند .

 

بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی چیست ؟

بازاریابی داخلی بر روی ایجاد محتوا تمرکز دارد و هدف آن این است که مصرف کنندگان را به شما و پیام شما متصل کند . بازاریابی داخلی مخاطبان احتمالی شما را با متن های پربار و یا آگهی های وسوسه کننده در حالی که قهوه صبح خود را می خورند ، جذب می کند و تحت تاثیر قرار می دهد و به آن ها اجازه می دهد تا با قلب باز و چشم های گرسنه به سوی شما بیایند .

ایجاد محتوای مفید و جذاب و به شدت وابسته به یکپارچگی جستجوگرها و شبکه های اجتماعی ، باعث موفقیت بازاریابان می شود . بازاریابان موفق ورودی محتوا را در مقابل مصرف کنندگانی قرار می دهند که به دنبال تعامل هستند . بازاریابان داخلی به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا در مورد پست های وبلاگ ، حرکت داستان ها و یا هر محتوایی که آن ها تمایل دارند ، نظر دهند . این کار راهی بهتر و مستقیم برای ایجاد رابطه و اعتماد است . با برخی برآوردها ، ترافیک ورودی 7 برابر بیشتر شده است .

بلاگ

در اینجا چند نمونه از بازاریابی داخلی آمده است :

– پست های وبلاگ

– فیلم های توضیحی

– فیلم های تخته سفید

– بررسی محصولات / نسخه نمایشی

– آموزش، رهبری تفکر و مقالات

– منابع حرفه ای، قالب ها و راهنمایی ها

– گفتگوها، سخنرانی ها و نکات کلیدی

استراتژی بازاریابی داخلی گاهی اوقات بازاریابی مبتنی بر مجوز را با بازاریابی مبتنی بر وقفه ، مقایسه می کند و بر همین اساس طبقه بندی می کند . اگر به نظر شما مبتنی بر مجوز بهتر از وقفه می باشد ، تصویر دریافت می کنید . اگر بازاریابی مبتنی بر وقفه بهتر از مجوز می باشد مطالب و پیام های مربوطه را دریافت می کنید .

بازاریابی داخلی کاملا سفارشی و هدفمند به کاربران همان چیزی را ارائه می دهد که می خواهند . شما برای جلب توجه و نظر مخاطبان خود ، باید به نوعی تحسین برانگیز باشید و از بروز اشتباه در رابطه خود بپرهیزید . هنگامی که شما به درستی روش بازاریابی داخلی خود را انتخاب کردید می توانید از مزایای بیشتری برخوردار شوید . ممکن است به نظر برسد کار بیشتر هزینه بیشتری در پی دارد اما این گونه نیست و شما کار بیشتر را فوق العاده مقرون به صرفه انجام می دهید .

 

تبلیغات

در مقایسه با توزیع و تبلیغ به روش سنتی ، تبلیغات داخلی از ارزش و پایداری بیشتری برخوردار است . بر خلاف هزینه زیادی که باید در ازای تبلیغات تلویزیونی یا آگهی بیلبوردی پرداخت کنید ، برای محتوای ایجاد شده برای جذب ترافیک برای وب سایت شما ، نه تنها از شما پول هنگفتی دریافت نمی شود بلکه به یک دارایی برای شما تبدیل می شود .

کاتالوگ مقالات ، پادکست ها ، فیلم ها و پست هایی که ایجاد می کنید باعث ایجاد پایداری و تعامل و جذب مخاطبان می شود . همه این ها به عنوان منابع پایداری هستند که هیچ گاه ناپدید نمی شوند و همیشه حضور دارند . هنوز هم بهتر است تا تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید طرفداران و مخاطبان و مشتریان وفادار و بالقوه برای خود جمع کنید و در همه حال آن ها را حفظ کنید .

 

اندازه گیری

 

پیگیری ، اندازه گیری و به دست آوردن تغییرات

اندازه گیری تلاش های بازاریابی خارجی و داخلی نیاز به رویکردهای متفاوت دارد . برای کمپین های بازاریابی خارجی می توانید هزینه های خود را با توجه به هزینه هر پیروی یا هزینه هر کلیک بر روی سایت خود اندازه گیری کنید . شما همچنین می توانید رتبه بازگشت ، رتبه بستن ، درآمد برای هر پیروی ، و زمان بستن را اندازه گیری کنید .

هزینه های کمپین های بازاریابی داخلی به طور معمول از هزینه های اولیه حساب می شوند . معیارهای اندازه گیری شده شما ممکن است کمتر از یک مبارزات انتخابی باشند ، اما باید بر روی مواردی مانند ترافیک ارجاع ، آگاهی از برند ، مشارکت مشتری و وفاداری تمرکز کنید . در حالی که ممکن است اندازه گیری برای کمپین های خارجی با توجه به بازگشت سرمایه گذاری ، مستقیم تر و آسان تر انجام شود . بازاریابی داخلی امکان ردیابی هدف های معنی دار و طولانی مدت را فراهم می کند .

به طور کلی ، بازاریابی داخلی بهتر از خارجی است . بازاریابی داخلی خیلی بهتر در مورد شروع ، فروش و به طور کلی روند کار شما را هدایت می کند . یک استراتژی بازاریابی داخلی به گونه ای برنامه ریزی می شود تا شما مشتریان خود را بشناسید و آن ها را از روند کار خودتان مطلع کنید . در حالی که مصرف کنندگان محتوای شما را درک می کنند ، شما می توانید از معیارهای تست ، تقسیم و نقشه برداری استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید با محتوای خود ارتباط برقرار کنید .

 

رویکرد

 

آیا یک رویکرد درست وجود دارد ؟

اعداد دروغ نمی گویند ، از هر 4 بازاریاب 3 نفر آن ها بازاریابی داخلی را به خارجی ترجیح می دهند و بازاریابی داخلی را در اولویت قرار می دهند . به طور متوسط ، بازاریابی داخلی خیلی منافع بیشتری تولید می کند ، هزینه کمتری برای هر پیروی دریافت می کند و موجب صرفه جویی در شرکت ها می شود . همچنین گاهی اوقات ممکن است که تکنیک های بازاریابی خارجی از بازاریابی داخلی الهام گرفته باشند . اینکه بازاریابی داخلی را در کنار بازاریابی خارجی قرار دهیم اصلا ایده خوبی نیست . استراتژی های بازاریابی داخلی و خارجی به خوبی کنار هم جفت نمی شوند و همزمان نمی توان از هر دو برای مبارزات رهبری و پیروزی در رقابت ها استفاده کرد . آن ها را دو ابزار کاملا جدا و متفاوت از ابزارهای بازاریابی در نظر بگیرید . تلاش کنید تا بتوانید یک ترکیب مناسب و دقیق بین این دو پیدا کنید تا بتوانید به هدف اصلی خود برسید و در هر استراتژی بازاریابی برنده شوید .

منبع:مجله تخصصی فریلنسر نیــــــــــــــــــــــــاز

  • ۹۶/۱۲/۰۳
  • niaz network

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی