درون و بیرون بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی
امروزه مصرف کنندگان هر روز هزاران پیام بازاریابی را دریافت می کنند . گاهی اوقات باهوش ترین و باتجربه ترین بازاریابان هم در راستای انجام کار خود دچار مشکل می شوند . اما برای بازاریابانی که مایل به ایجاد یک پلت فرم جدید یا مدرن سازی کمپین قدیمی خود هستند ، می تواند یک فرصت بی نظیر باشد . امروزه برای درک بهترین راه های برنده شدن در بازاریابی دیجیتال ، شما باید یک درک پایه ای از چگونگی دستیابی به بازاریابی داشته باشید . بیایید نگاه دقیقتری به دو دسته بازاریابی اولیه داشته باشیم : بازاریابی خارجی در مقابل بازاریابی داخلی .
بازاریابی خارجی چیست ؟
بازاریابی خارجی از طریق یک آگهی تبلیغاتی ، بنر یا نامه های ناخواسته قدیمی انجام می شود . استراتژی بازاریابی خارجی تلاش می کند تا به بسیاری از افراد بگوید که میتوانند از روش های تبلیغاتی و بازاریابی جدید استفاده کنند و اکثر بازرگانان سنتی میتوانند به کمپین بازاریابی خارجی بپیوندند . اگر شما پیامی برای عموم دارید و برای رساندن این پیام با مشکل روبرو هستید می توانید ازبازاریابی خارجی استفاده کنید .
در اینجا چند نمونه از بازاریابی خارجی آمده است :
– نامه های توده ای و ایمیل های بسیار زیاد
– تماس های سرد
-بیلبوردها ، تبلیغات بر روی بنر و پاپ آپ
– تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، پوسترها و آگهی ها
– حمایت مالی برای رویدادها و حوادث
متاسفانه روزهای با افتخار بازاریابی خارجی درحال کاهش می باشد . امروزه تولید کننده به سرعت از طریق تبلیغات بازاریابی می کند و مصرف کننده را جذب می کند . مصرف کننده دیگر آیتم های بازاریابی را نادیده می گیرد و به صورت خودکار نمایش تماس تلفنی را فیلتر می کند .
امروزه رساندن پیام به مصرف کنندگان سخت تر از همیشه است و جلب توجه آن ها بسیار دشوارتر می باشد . رزرو و استفاده از بیلبوردها برای تبلیغات در سطح جهانی 41 درصد کاهش یافته است و همچنین بسیار گران است . یک آگهی 30 ثانیه ای تلویزیونی در سوپربول اکنون 5 میلیون دلار هزینه خواهد داشت .
هزینه های بالا برای استفاده از هرچیزی برای تبلیغات و شانس کم برای موفقیت ، باعث شده است تا بسیاری از کمپین های تبلیغاتی خارجی مسیری ناامید کننده را طی کنند . شما خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید با استفاده از نکات جالب ، رنگ های جادویی و ادعاهای منحصر به فرد چگونه می توانید مخاطب موردنظر خود را جذب کنید . این را در نظر داشته باشید که آگهی شما قرار است در مقابل 100،000 نفر پخش شود . در این مقیاس ، پیام ها باید گسترده و جسورانه باشند و مورد توجه قرار گیرند .
بازاریابی داخلی چیست ؟
بازاریابی داخلی بر روی ایجاد محتوا تمرکز دارد و هدف آن این است که مصرف کنندگان را به شما و پیام شما متصل کند . بازاریابی داخلی مخاطبان احتمالی شما را با متن های پربار و یا آگهی های وسوسه کننده در حالی که قهوه صبح خود را می خورند ، جذب می کند و تحت تاثیر قرار می دهد و به آن ها اجازه می دهد تا با قلب باز و چشم های گرسنه به سوی شما بیایند .
ایجاد محتوای مفید و جذاب و به شدت وابسته به یکپارچگی جستجوگرها و شبکه های اجتماعی ، باعث موفقیت بازاریابان می شود . بازاریابان موفق ورودی محتوا را در مقابل مصرف کنندگانی قرار می دهند که به دنبال تعامل هستند . بازاریابان داخلی به مصرف کنندگان اجازه می دهند تا در مورد پست های وبلاگ ، حرکت داستان ها و یا هر محتوایی که آن ها تمایل دارند ، نظر دهند . این کار راهی بهتر و مستقیم برای ایجاد رابطه و اعتماد است . با برخی برآوردها ، ترافیک ورودی 7 برابر بیشتر شده است .
در اینجا چند نمونه از بازاریابی داخلی آمده است :
– پست های وبلاگ
– فیلم های توضیحی
– فیلم های تخته سفید
– بررسی محصولات / نسخه نمایشی
– آموزش، رهبری تفکر و مقالات
– منابع حرفه ای، قالب ها و راهنمایی ها
– گفتگوها، سخنرانی ها و نکات کلیدی
استراتژی بازاریابی داخلی گاهی اوقات بازاریابی مبتنی بر مجوز را با بازاریابی مبتنی بر وقفه ، مقایسه می کند و بر همین اساس طبقه بندی می کند . اگر به نظر شما مبتنی بر مجوز بهتر از وقفه می باشد ، تصویر دریافت می کنید . اگر بازاریابی مبتنی بر وقفه بهتر از مجوز می باشد مطالب و پیام های مربوطه را دریافت می کنید .
بازاریابی داخلی کاملا سفارشی و هدفمند به کاربران همان چیزی را ارائه می دهد که می خواهند . شما برای جلب توجه و نظر مخاطبان خود ، باید به نوعی تحسین برانگیز باشید و از بروز اشتباه در رابطه خود بپرهیزید . هنگامی که شما به درستی روش بازاریابی داخلی خود را انتخاب کردید می توانید از مزایای بیشتری برخوردار شوید . ممکن است به نظر برسد کار بیشتر هزینه بیشتری در پی دارد اما این گونه نیست و شما کار بیشتر را فوق العاده مقرون به صرفه انجام می دهید .
در مقایسه با توزیع و تبلیغ به روش سنتی ، تبلیغات داخلی از ارزش و پایداری بیشتری برخوردار است . بر خلاف هزینه زیادی که باید در ازای تبلیغات تلویزیونی یا آگهی بیلبوردی پرداخت کنید ، برای محتوای ایجاد شده برای جذب ترافیک برای وب سایت شما ، نه تنها از شما پول هنگفتی دریافت نمی شود بلکه به یک دارایی برای شما تبدیل می شود .
کاتالوگ مقالات ، پادکست ها ، فیلم ها و پست هایی که ایجاد می کنید باعث ایجاد پایداری و تعامل و جذب مخاطبان می شود . همه این ها به عنوان منابع پایداری هستند که هیچ گاه ناپدید نمی شوند و همیشه حضور دارند . هنوز هم بهتر است تا تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید طرفداران و مخاطبان و مشتریان وفادار و بالقوه برای خود جمع کنید و در همه حال آن ها را حفظ کنید .
پیگیری ، اندازه گیری و به دست آوردن تغییرات
اندازه گیری تلاش های بازاریابی خارجی و داخلی نیاز به رویکردهای متفاوت دارد . برای کمپین های بازاریابی خارجی می توانید هزینه های خود را با توجه به هزینه هر پیروی یا هزینه هر کلیک بر روی سایت خود اندازه گیری کنید . شما همچنین می توانید رتبه بازگشت ، رتبه بستن ، درآمد برای هر پیروی ، و زمان بستن را اندازه گیری کنید .
هزینه های کمپین های بازاریابی داخلی به طور معمول از هزینه های اولیه حساب می شوند . معیارهای اندازه گیری شده شما ممکن است کمتر از یک مبارزات انتخابی باشند ، اما باید بر روی مواردی مانند ترافیک ارجاع ، آگاهی از برند ، مشارکت مشتری و وفاداری تمرکز کنید . در حالی که ممکن است اندازه گیری برای کمپین های خارجی با توجه به بازگشت سرمایه گذاری ، مستقیم تر و آسان تر انجام شود . بازاریابی داخلی امکان ردیابی هدف های معنی دار و طولانی مدت را فراهم می کند .
به طور کلی ، بازاریابی داخلی بهتر از خارجی است . بازاریابی داخلی خیلی بهتر در مورد شروع ، فروش و به طور کلی روند کار شما را هدایت می کند . یک استراتژی بازاریابی داخلی به گونه ای برنامه ریزی می شود تا شما مشتریان خود را بشناسید و آن ها را از روند کار خودتان مطلع کنید . در حالی که مصرف کنندگان محتوای شما را درک می کنند ، شما می توانید از معیارهای تست ، تقسیم و نقشه برداری استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید با محتوای خود ارتباط برقرار کنید .
آیا یک رویکرد درست وجود دارد ؟
اعداد دروغ نمی گویند ، از هر 4 بازاریاب 3 نفر آن ها بازاریابی داخلی را به خارجی ترجیح می دهند و بازاریابی داخلی را در اولویت قرار می دهند . به طور متوسط ، بازاریابی داخلی خیلی منافع بیشتری تولید می کند ، هزینه کمتری برای هر پیروی دریافت می کند و موجب صرفه جویی در شرکت ها می شود . همچنین گاهی اوقات ممکن است که تکنیک های بازاریابی خارجی از بازاریابی داخلی الهام گرفته باشند . اینکه بازاریابی داخلی را در کنار بازاریابی خارجی قرار دهیم اصلا ایده خوبی نیست . استراتژی های بازاریابی داخلی و خارجی به خوبی کنار هم جفت نمی شوند و همزمان نمی توان از هر دو برای مبارزات رهبری و پیروزی در رقابت ها استفاده کرد . آن ها را دو ابزار کاملا جدا و متفاوت از ابزارهای بازاریابی در نظر بگیرید . تلاش کنید تا بتوانید یک ترکیب مناسب و دقیق بین این دو پیدا کنید تا بتوانید به هدف اصلی خود برسید و در هر استراتژی بازاریابی برنده شوید .
- ۹۶/۱۲/۰۳